Hi Jeroen,
Helaas weet ik daarvan ook niet zo veel meer dan jij.
Ik werk wel samen met de mensen die de vdH ontwikkeling hebben "doorgetrokken", ik doe de electronische aanpassingen en de voorbereidingen.
Hoe de materialen vorden behandeld en waarmee dat gebeurt weet ik ook niet, dat is voorbehouden aan de "uitvinders" en met die taakverdeling ben ik tevreden.
Ook bij mij zit die angst diep, ik heb zelf al terugwerking ondervonden van "gewone" electronische modificaties.
Ik legde er teveel van mijzelf in, zeg maar. Dat had tot gevolg dat ik uitgeput of zelfs ziek raakte na elke modificatie die ik voor anderen uitvoerde.
Het is WEL zo dat als je enigermate gevoel hebt voor de materie, je zelf al een hoop kunt doen aan je apparatuur.
Zo zou je kunnen pendelen om de "juiste" onderdelen en oriëntatie te bepalen als je bijv. een (buizen)versterker bouwt of een CD speler modificeert.
Om 1 of andere reden hoef ik niet te pendelen, ik "weet" wat ik wel en niet moet gebruiken in bepaalde toepassingen en dat is denk ik niet aan te leren.
Er zit ook een stuk ervaring in vermoed ik (zit al bijna 30 jaar met mijn neus en soldeerbout in de audiodoosjes), maar dat is zeker niet alles.
Overigens staat er her en der in den lande een aantal van die vdH/gehakt sets uitgezet, verreweg de meeste eigenaars zullen je graag eens uitnodigen voor een luistersessie (en ja, dat kan ook hier bij mij).
Begrijp ik nou goed dat er ook een 'originele' vdH set is van iemand hier op dit forum?
Dat vind ik zeer interessant en zou ik graag eens horen.