De ronde Moe-Joe Cell

Discussie over de Joe Cell, wat voor materialen, ervaringen, etc.

Moderators: robin, Frank Bonte

De ronde Moe-Joe Cell

Berichtdoor stomzinnig op 03 nov 2009, 00:02

mensen..

is iemand van jullie bekend met de ronde Moe-Joe Cell?

-> http://www.moe-joe-working.com/what_is_ ... _cell.html

graag jullie ervaringen / meningen..

voor een leek als mij is ±500 dollar aan werkende systemen wel erg ideaal..
beter dan 1200+ euro voor een gasinstallatie..

gr, Cyril
stomzinnig

Re: De ronde Moe-Joe Cell

Berichtdoor Theo op 10 nov 2009, 18:24

beste Cyril,

Ik heb net zo'n bol aangeschaft uit Amerika, ( twee eigenlijk ) zelf gepolijst, en ga komende week hem opstarten met geladen water van een cylindrische joe cell. de cylindrische joecell zit al in mijn auto maar wil nog niet samenwerken met de motor. DEze kent Orgon niet als voeding en ben hem dat nu aan het leren via radionica. Mischien is de Moe-joe-cell wat vriendelijker voor de auto en past deze dan beter. Wat kracht betreft is de joecell al sterk zat!

Kom naar de bijeenkomst in December, daar zie je meer.

Gr Theo
Theo

Re: De ronde Moe-Joe Cell

Berichtdoor Nicobs op 07 jun 2010, 12:34

De uitvinder heet Moshe Daniel!!
Het is mij al vaker opgevallen dat mensen die iets nieuws én goeds brengen in het kader van de nieuwe tijd een zeer passende naam hebben, dus in dit geval moet het ook wel goed zijn.
Dat Moshe schrijver, kabbalist, alchemist, naturopaat en zanger/musikant is wijst ook in de goede richting.
Gevoelsmatig is een ronde vorm toch wel wat het wezen moet en als Peter Stevens, Joe cell man van het eerste uur, er ook zo over denkt is dat alleen maar meegenomen.

De site vermeld ook de historie van de cell en daar lezen we dat de roots mogelijk al 80 jaar oud zijn.
Ook zou het in tanks zijn gebruikt in de 2e wereld oorlog.
Dat kan kloppen want het is bekend dat de beroemde slag Van Patton tegen Rommel (N-Afrika) die het begin van het einde van die oorlog was door Patton werd gewonnen omdat Rommel zich verslikte in de logistiek.
Hij rekende er op dat de opmars van Patton zou stranden door brandstof gebrek.
Bekend werd later dat dat dus niet gebeurde omdat zijn tanks zouden zijn uitgerust met water carburateurs die na de oorlog onmiddelijk werden verwijderd.

Nu lijkt het er op dat die beruchte water carburateurs dus...Joe cells waren!!
Nicobs

Keer terug naar Joe Cell