Ik heb nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik kritisch ben naar Jim toe. Wat MMS betreft, als reiniger, ikzelf ben er zondermeer tevreden over en ik ben niet de enigste en ik ga er hier verder ook niet aan tornen.
Toen kwam ineens onverwacht MMS 2 uit de lucht vallen! Ik heb de informatie op de website van Jim bestudeerd, en ik moet eerlijk zeggen dat ik er volkomen verbaasd over ben en afwijzend sta tegenover het produkt. Ik zal op enkele punten van de tekst wat dieper ingaan.
* De tekst brengt de
werking van het immuunsysteem in verband met
hypochlorigzuur (ook wel onderchlorigzuur genoemd). Het immuunsysteem maakt o.a. hypochlorigzuur aan ter bestrijding van parasieten. Maar vergis je niet, dit is maar een klein schakeltje in het geniale systeem.
Wil je iets meer weten over ons immuunsysteem en de werking daarvan, kijk dan eens naar:
http://www.homepages.hetnet.nl/~b1beuke ... steem.htmlWat ik wil aangeven, is dat je de werking van het immuunsysteem geenszins kunt afdoen met louter hypochlorigzuur! Dit zou een onterechte minachting van de wetenschap zijn.
Afijn, Jim zou de vorming van hypochlorigzuur in het lichaam bevorderd willen zien en wendt daarvoor aan wat hij MMS 2 noemt.
*
MMS 2 is calciumhypochloriet, een produkt dat voor zwembadreiniging gebruikt wordt. Het zou goed zijn voor het zwemwater en dus niet vergiftig, aldus Jim.
Op dit punt protesteer ik hevig!
In de waterzuiveringstechniek wordt al tijden lang een stille strijd gevoerd om water te zuiveren op chloordioxide-basis i.p.v. op chloorbasis.
De methode op chloorbasis gebeurt juist met gebruik van natriumhypochloriet – NaOCl – of calciumhypochloriet – Ca(OCl)2.
Dat geeft door chloorreacties nogal wat nadelen, verdere nevenreacties en ongewenste bijprodukten. Ik verwijs graag naar de website van een waterzuiveringsbedrijf:
http://www.lenntech.com/waterdesinfecti ... ioxide.htmIn tegenstelling met wat de tekst over MMS 2 aangeeft ontstaat er wel degelijk chloor(gas) als bijprodukt! Dat ontstaat o.a. als calciumhypochloriet gaat reageren met zuren en ook met kooldioxide.
In de wetenschap wordt chloor(gas) als ‘verdacht kankerverwekkend’ (tja, het klinkt onwetenschappelijk maar toch is het zo) aangemerkt! En dat terwijl we met MMS 1 zo keurig met chloordioxide bezig gingen dat absoluut geen bijprodukten heeft!!!
Nu kun je opperen dat het lichaam zelf ook hypochlorigzuur gebruikt. Dat is waar maar rechtvaardigt dat om calciumhypochloriet in capsules te gaan innemen?
Je kunt ook nog aanvoeren dat het meeste drinkwater ook chloor bevat, dus waarom MMS 2 dan niet vertrouwen?
In het land waar ik woon kun je natriumhypochloriet in vloeistofvorm (oplossing in water) krijgen in lage als ook in hoge concentratie. Er zijn mensen die het af en toe in hun badwater gebruiken. Onlangs hoorde ik van een kennis dat diens dementerende moeder uit de hypochlorietflacon gedronken had en het heeft haar geen enkel kwaad gedaan.
Tja, ... dus in eerste instantie zal je niets overkomen ... en daarmee druk ik me misschien wat cru uit. Mijn kritiek is echter groot en na het hele chloordioxide-verhaal ben je met het MMS 2-produkt mijns inziens terug bij ‘af’! Je gaat precies in capsules innemen waar de waterzuiveraars met duidelijke redenen omkleed vanaf willen komen!
* Jim zegt MMS 2
al 4 jaar te gebruiken maar dan duidt dat erop dat MMS 1 niet het resultaat had dat gesuggereerd werd!
* Jim heeft altijd aangegeven dat MMS
geen geneesmiddel is maar nu heeft hij het toch steeds over genezen, maar daarbij is hij
erg inconsequent: in de ene zin genezen mensen 'niet allemaal', hetgeen een overdrijving is van ‘in sommige gevallen’, en vervolgens in de volgende zin genezen ze eigenlijk allemaal! In de tekst over MMS 2 is Jim erg wisselend in zijn uitspraken. Destijds heeft hij MMS gebracht met twee e-boeken, in een schrijftrant die niet echt professioneel en beslist voor Jim typerend genoemd mag worden, maar alles stond erin wat er in moest staan. Dan raakt het mijns inziens kant nog wal om een nieuw produkt in een tekst te brengen die ik het liefst als ‘gammel’ zou bestempelen.
* Het gebruik van
capsules.
Zelfs al ging het om MMS ik zou geen capsule gebruiken als ik zelf de MMS er niet ingedaan had en me ervan overtuigd had, dat het spul echt MMS is. Dus ik zou geen capsules MMS van een ander kopen.
Aangaande MMS 2 en zéker als je het niet zelf in zo’n capsule doet: het is niet te vertrouwen!!
En hoeveel moet er in zo’n type-0 capsule? Een klein beetje zegt Jim.
De opmerking over het innemen met 2 glazen – 1 glas water leek bijna vergeten te worden! Althans het staat zo terloops in de tekst vermeld.
* Verder merk ik nog twee dingen op:
Jim klaagt altijd over
geldgebrek, maar ik ben er stellig van overtuigd dat hij aan wereldwijde inkomsten uit zijn e-boek en donaties bepaald niet tekort komt!
Jim krijgt kritiek op het feit dat hij
geen uitgewerkte praktijkresultaten publiceert omdat hij dat bewijs vindt voor instanties om hem achter de tralies of anderszins uit de weg geruimd te krijgen. Ik zie hier persoonlijk niet de logica van in!! Dus van mij krijgt Jim dezelfde kritiek.
* Jim besluit de tekst als volgt:
“Op de leeftijd van 76 ben ik hier in een land met onrein water, malaria, slaapziekte, TB, herpes, 40% van de bevolking met HIV, en ik kom in contact met elke denkbare ziekte, gebracht door vreemden die in de nacht om hulp aankloppen – en ik blijf vrij van ziekte. Ik ben volop aktief ten tijde van dit schrijven op 15 augustus 2009.
Jim Humble Ergens in Afrika.”
Ik twijfel hieraan. En wat als iemand anders zich voor Jim uitgeeft terwijl hij dat niet in de gaten heeft of wat als iemand dat doet terwijl Jim gechanteerd of bedreigd wordt of wijlen is zonder dat iemand daar vanaf weet daar ‘ergens in Afrika’?!
Misschien begint de leeftijd Jim toch parten te spelen, maar ik kan me dus ook nog voorstellen dat het niet Jim Humble is die MMS 2 aan de orde brengt, maar hoe dan ook: ik vind MMS 2 een ‘vergissing’!!! De logica is geheel zoek!
Mijn persoonlijke mening is dat het geen goed produkt is!
En ik ga het in geen geval uitproberen!Heb ik het mis, dat iemand dat dan aantone!
Maar laten we in ieder geval wakker blijven! Niets zomaar aannemen en met twee benen op de grond blijven staan!
Wat MMS 2 betreft: dit schreeuwt om onderzoek!!!