MMS versie 2, aangekondigd door Jim Humble

MMS is een mineraal supplement dat het Immuunsysteem extra kracht geeft waardoor het zelfgenezend vermogen van ons lichaam wordt aangesproken. (Dit is een onafhankelijke forum)

Moderators: robin, Frank Bonte

MMS versie 2, aangekondigd door Jim Humble

Berichtdoor arvind85 op 28 aug 2009, 22:40

Bron: http://jimhumble.biz/biz-mms2intro.htm

OK, so what is MMS2? What chemical turns to hypochlorous acid in the body? Hold on to your hat. It’s a special type of swimming pool mineral - not chlorine - but the special agent that's used to "shock" the pool called CALCIUM HYPOCHLORITE. A pouch of 78% calcium hypochlorite (about one pound) costs less than $5 dollars in the US. You can buy it at any swimming pool supply store, but not just any pool chlorine. It has to be calcium hypochlorite.

That’s right, when it is put into pool water it instantly changes into hypochlorous acid. It’s not the same as chlorine in water. Not at all. Other chemicals change into chlorine, but not calcium hypochlorite. It changes into HOCl (that’s the chemical formula for hypochlorous acid). It is a combination of hydrogen, oxygen, and chlorine. Like table salt it also has chlorine in it, but it reacts far differently than chlorine. MMS1 and MMS2 are made from two of the cheapest mineral substances that we have. MMS1 will cure malaria, the worst disease of mankind, in about 10 hours and for less than 5 cents. MMS2 is similar in cost if not cheaper.
arvind85

Re: MMS versie 2, aangekondigd door Jim Humble

Berichtdoor Jakab op 19 okt 2009, 00:02

Ik heb nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik kritisch ben naar Jim toe. Wat MMS betreft, als reiniger, ikzelf ben er zondermeer tevreden over en ik ben niet de enigste en ik ga er hier verder ook niet aan tornen.
Toen kwam ineens onverwacht MMS 2 uit de lucht vallen! Ik heb de informatie op de website van Jim bestudeerd, en ik moet eerlijk zeggen dat ik er volkomen verbaasd over ben en afwijzend sta tegenover het produkt. Ik zal op enkele punten van de tekst wat dieper ingaan.

* De tekst brengt de werking van het immuunsysteem in verband met hypochlorigzuur (ook wel onderchlorigzuur genoemd). Het immuunsysteem maakt o.a. hypochlorigzuur aan ter bestrijding van parasieten. Maar vergis je niet, dit is maar een klein schakeltje in het geniale systeem.
Wil je iets meer weten over ons immuunsysteem en de werking daarvan, kijk dan eens naar:
http://www.homepages.hetnet.nl/~b1beuke ... steem.html
Wat ik wil aangeven, is dat je de werking van het immuunsysteem geenszins kunt afdoen met louter hypochlorigzuur! Dit zou een onterechte minachting van de wetenschap zijn.
Afijn, Jim zou de vorming van hypochlorigzuur in het lichaam bevorderd willen zien en wendt daarvoor aan wat hij MMS 2 noemt.

* MMS 2 is calciumhypochloriet, een produkt dat voor zwembadreiniging gebruikt wordt. Het zou goed zijn voor het zwemwater en dus niet vergiftig, aldus Jim.
Op dit punt protesteer ik hevig!
In de waterzuiveringstechniek wordt al tijden lang een stille strijd gevoerd om water te zuiveren op chloordioxide-basis i.p.v. op chloorbasis.
De methode op chloorbasis gebeurt juist met gebruik van natriumhypochloriet – NaOCl – of calciumhypochloriet – Ca(OCl)2.
Dat geeft door chloorreacties nogal wat nadelen, verdere nevenreacties en ongewenste bijprodukten. Ik verwijs graag naar de website van een waterzuiveringsbedrijf:
http://www.lenntech.com/waterdesinfecti ... ioxide.htm
In tegenstelling met wat de tekst over MMS 2 aangeeft ontstaat er wel degelijk chloor(gas) als bijprodukt! Dat ontstaat o.a. als calciumhypochloriet gaat reageren met zuren en ook met kooldioxide.
In de wetenschap wordt chloor(gas) als ‘verdacht kankerverwekkend’ (tja, het klinkt onwetenschappelijk maar toch is het zo) aangemerkt! En dat terwijl we met MMS 1 zo keurig met chloordioxide bezig gingen dat absoluut geen bijprodukten heeft!!!
Nu kun je opperen dat het lichaam zelf ook hypochlorigzuur gebruikt. Dat is waar maar rechtvaardigt dat om calciumhypochloriet in capsules te gaan innemen?
Je kunt ook nog aanvoeren dat het meeste drinkwater ook chloor bevat, dus waarom MMS 2 dan niet vertrouwen?
In het land waar ik woon kun je natriumhypochloriet in vloeistofvorm (oplossing in water) krijgen in lage als ook in hoge concentratie. Er zijn mensen die het af en toe in hun badwater gebruiken. Onlangs hoorde ik van een kennis dat diens dementerende moeder uit de hypochlorietflacon gedronken had en het heeft haar geen enkel kwaad gedaan.
Tja, ... dus in eerste instantie zal je niets overkomen ... en daarmee druk ik me misschien wat cru uit. Mijn kritiek is echter groot en na het hele chloordioxide-verhaal ben je met het MMS 2-produkt mijns inziens terug bij ‘af’! Je gaat precies in capsules innemen waar de waterzuiveraars met duidelijke redenen omkleed vanaf willen komen!

* Jim zegt MMS 2 al 4 jaar te gebruiken maar dan duidt dat erop dat MMS 1 niet het resultaat had dat gesuggereerd werd!

* Jim heeft altijd aangegeven dat MMS geen geneesmiddel is maar nu heeft hij het toch steeds over genezen, maar daarbij is hij erg inconsequent: in de ene zin genezen mensen 'niet allemaal', hetgeen een overdrijving is van ‘in sommige gevallen’, en vervolgens in de volgende zin genezen ze eigenlijk allemaal! In de tekst over MMS 2 is Jim erg wisselend in zijn uitspraken. Destijds heeft hij MMS gebracht met twee e-boeken, in een schrijftrant die niet echt professioneel en beslist voor Jim typerend genoemd mag worden, maar alles stond erin wat er in moest staan. Dan raakt het mijns inziens kant nog wal om een nieuw produkt in een tekst te brengen die ik het liefst als ‘gammel’ zou bestempelen.

* Het gebruik van capsules.
Zelfs al ging het om MMS ik zou geen capsule gebruiken als ik zelf de MMS er niet ingedaan had en me ervan overtuigd had, dat het spul echt MMS is. Dus ik zou geen capsules MMS van een ander kopen.
Aangaande MMS 2 en zéker als je het niet zelf in zo’n capsule doet: het is niet te vertrouwen!!
En hoeveel moet er in zo’n type-0 capsule? Een klein beetje zegt Jim.
De opmerking over het innemen met 2 glazen – 1 glas water leek bijna vergeten te worden! Althans het staat zo terloops in de tekst vermeld.

* Verder merk ik nog twee dingen op:
Jim klaagt altijd over geldgebrek, maar ik ben er stellig van overtuigd dat hij aan wereldwijde inkomsten uit zijn e-boek en donaties bepaald niet tekort komt!
Jim krijgt kritiek op het feit dat hij geen uitgewerkte praktijkresultaten publiceert omdat hij dat bewijs vindt voor instanties om hem achter de tralies of anderszins uit de weg geruimd te krijgen. Ik zie hier persoonlijk niet de logica van in!! Dus van mij krijgt Jim dezelfde kritiek.

* Jim besluit de tekst als volgt:
“Op de leeftijd van 76 ben ik hier in een land met onrein water, malaria, slaapziekte, TB, herpes, 40% van de bevolking met HIV, en ik kom in contact met elke denkbare ziekte, gebracht door vreemden die in de nacht om hulp aankloppen – en ik blijf vrij van ziekte. Ik ben volop aktief ten tijde van dit schrijven op 15 augustus 2009.
Jim Humble Ergens in Afrika.”

Ik twijfel hieraan. En wat als iemand anders zich voor Jim uitgeeft terwijl hij dat niet in de gaten heeft of wat als iemand dat doet terwijl Jim gechanteerd of bedreigd wordt of wijlen is zonder dat iemand daar vanaf weet daar ‘ergens in Afrika’?!

Misschien begint de leeftijd Jim toch parten te spelen, maar ik kan me dus ook nog voorstellen dat het niet Jim Humble is die MMS 2 aan de orde brengt, maar hoe dan ook: ik vind MMS 2 een ‘vergissing’!!! De logica is geheel zoek!
Mijn persoonlijke mening is dat het geen goed produkt is!
En ik ga het in geen geval uitproberen!

Heb ik het mis, dat iemand dat dan aantone!
Maar laten we in ieder geval wakker blijven! Niets zomaar aannemen en met twee benen op de grond blijven staan!
Wat MMS 2 betreft: dit schreeuwt om onderzoek!!!
Jakab

Berichtdoor janka op 21 feb 2010, 12:45

Hallo Jacab,

Ik kreeg vandaag een nieuwsbrief binnen uit volgens mij Amerika, over JIM HUMble :?
Ik kan me niet herinneren dat ik me daarvoor heb ingeschreven maar hij schijnt 2 medewerkers te hebben die van alles schrijven over hem en onderzoeken schijnen te doen naar o.a. MMS2.
Ik weet niet of jij hiervan op de hoogte bent over zo'n nieuwsbrief??

Ik plaats in ieder geval even de link erheen!!

groetjes, Janka :wink:

* * * SECOND MAILING TODAY - to assure that everyone received the notice: * * *

MMS Newsletter 009 is now online. It displays best in IE Explorer, FireFox, or Safari.

Click here to read http://MMSnews.org/NEWS009.htm

Or click this mirror site: Http://MMS-central.com/NEWS009.htm

-Newsletter 009 describes the new "GENESIS II property in the Dominican Republic.

-Registration for MMS training classes are provided.

-The ghost writer of the previous newsletters identifies himself.

-He assisted Jim for 2.5 years producing most of the 90 Web pages that comprise the central educational sites.

-Dr. Lias will be moving on to publish two new and different newsletters, described in this issue.

-Mia Hamel is the named Director of the Institute for Advanced MMS Studies. Her activities are described.

-Future newsletters will continue under Mia's guidance.

A summary of four arguments indicate that the "Flu Pandemic" was a costly scam for all nations and for everyone who took the shots.

Regards from Mia Hamel and Edward Lias ===-===-===
janka

Berichtdoor Jakab op 23 feb 2010, 21:29

Ik keek net toevallig in dit forum en zag je berichtje.
Ik kreeg die nieuwsbrief 009 ook en ik kan me vaag herinneren dat ik er al eens vaker een gekregen heb. Ik kan me echter niet herinneren of ik mezelf voor die nieuwsbrief ingeschreven heb, of dat die inschrijving ook automatisch gebeurd is.

Afijn, de nieuwsbrief is denk ik een prima werk en is zuivere koek van de bron. Wat dat betreft, ben gerustgesteld!
Ik zal de link naar de nieuwsbrief nog een keer vermelden, tja de tekst is in het Engels natuurlijk, maar als je het lezen wilt en kunt, dan is het een aanrader.
http://mmsnews.org/NEWS009.htm

In de nieuwsbrief worden twee medewerkers aangekondigd: Edward Lias en Mia Hamel.
Het MMS-team en vooral Mia Hamel neemt stelling falikant tegen vaccinaties. Zie:
http://unseenworld.wordpress.com/

Nou, hiermee was ik even off-topic, hoor, maar wat MMS2 betreft:
Ik zal me in 2010 en wanneer de tijd het eens toelaat, toeleggen op de vraag waarom Jim Humble meent dat MMS2 goed zou zijn. Ik wil het antwoord op die vraag hebben. Op Jims site heb ik nog geen (tenminste iets meer wetenschappelijk gerichte) onderbouwde motivering zien verschijnen.
Zolang ik niet beter weet blijf ik bij mijn persoonlijke mening, welke ik in eerder schrijven onderbouwd heb, en ik wijs dus het produkt MMS2 (evenals het gebruik van capsules) nog altijd af !
Maar goed, dit is mijn persoonlijke mening maar, hoor. Neem niets zomaar aan, ook van mij niet. Onderzoek en luister naar je eigen intuitie!
Jakab

Berichtdoor janka op 25 feb 2010, 22:22

Hoi,

Ik kreeg net een bericht van een kennisje van me, haar man maakt de MMS2 capsules van vegetarisch materiaal :o hij heeft jaren last gehad van exceem op o.a. zijn handen en is begonnen om ze zelf in te nemen en nu vertelde zij me dat het exceem is verdwenen :P Ik heb zelf zijn handen wel eens gezien en dat zag er niet best uit!! Ondertussen zijn ook buren van hen er mee begonnen en het bevalt ze prima, ze zijn makkelijk in te nemen, ik ga het nu in de gaten houden en ben benieuwd hoe het verloopt :!:

Hij is wel iemand die niet over 1 nacht ijs gaat en heeft al meerdere zaken uitgevonden en geprobeerd.
"Zijn" MMS2 is te vinden onder MMS2 RUMEX.
Dit is dus mijn kennismaking geweest met MMS.
Laatst bijgewerkt door janka op 11 apr 2010, 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt
janka

Berichtdoor Jakab op 10 apr 2010, 23:51

... haar man maakt de MMS2 capsules van vegetarisch materiaal ...

???
Ik heb geen flauw idee wat met deze zinsnede bedoeld wordt.
Jakab

Berichtdoor janka op 11 apr 2010, 12:11

Sorry, er wordt mee bedoeld de omhulsels, dat maakt hij van vegetarisch materiaal :wink:
Ik heb hem wel gewezen op een stuk waarin jij het hebt over MMS2 en hoe jij erover denkt,
heb het zelfs gecopieerd voor hem maar hij zegt dat het goed is wat hij erin heeft gedaan, (volgens het boek dus van JIM HUMBLE)
het werkt hetzelfde als MMS1 alleen het slikt makkelijker weg vind hij, dus afwachten maar.
Hij slikt de capsules zelf ook nog steeds dagelijks!!
Laatst bijgewerkt door janka op 11 apr 2010, 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt
janka

Berichtdoor Jakab op 11 apr 2010, 18:39

Dat de capsule van vegetarisch materiaal gemaakt is - o ja, en waarvan dan wel ? - is een afleider van het onderwerp!

Zeggen dat calciumhypochloriet hetzelfde werkt als natriumchloriet, is bepaald niet juist gesteld. De eerste stof geeft chloorgas als ongewenst bijprodukt en de tweede stof geeft chloordioxide gas als een gewenst produkt. De uitwerking op het lichaamsprobleem is mogelijk goed na inname van beide stoffen maar het lichaam heeft geen inwendige behoefte aan chloorgas, hetgeen op langere tijdbasis wie weet wat gaat veroorzaken. Als op Jims site staat dat dat niet zo is, dan overtuigt mij dat niet.
MMS is een goed produkt - ook al doet het misschien niet allemaal wat gezegd werd dat het doet - en het werd wetenschappelijk onderbouwd en gesteund door diverse vakmensen. MMS2 wordt helemaal niet wetenschappelijk onderbouwd.
De mens wordt in de watten gelegd met het idee dat het spul met capsules zo makkelijk weg te slikken is!
En dit slikt men allemaal zomaar !

Nogmaals ik ben verdorie de enigste in Nederland misschien die commentaar geeft, ik voel me haast Don Quisjot!
Heb ik het mis, dat men het mij aantone en ik trek mijn uitspraken terug!
Jakab

Berichtdoor janka op 11 apr 2010, 19:25

Tja, Jakab, ik weet het verder ook niet!! :roll:
Ik heb hem gewaarschuwd maar hij luistert niet en verder durf ik me er niet aan te wagen.
Het zou natuurlijk heerlijk zijn als het goed spul was ook omdat het makkelijker in te nemen is :D
Heb je al op zijn site gekeken? www.rumex.nl
janka

Berichtdoor Jakab op 12 apr 2010, 01:34

Natuurlijk, Janka, je vindt daar verder dovemansoren. Maar kijk, het is een vrije wereld dus laat het zo, en ga niet overtuigen die niet overtuigd wil worden van het jouwe.
Natuurlijk heb ik de website die je vermeldde bekeken.
Maar ik wil niet meer doen dan mijn eigen visie en opinie geven en dat heb ik aangaande mms2 gedaan.
Ik vind dat iedereen zelf moet beoordelen aleer te handelen.
Jakab

Keer terug naar Miracle Mineral Supplement - Kennis en Ervaringen