magneet motor

Discussie over magnetisme en motoren

Moderators: robin, Frank Bonte

magneet motor

Berichtdoor sel43210 op 23 aug 2009, 22:26

Beste mensen dit heeft een vriend van me opgestuurd naar me, hij kwam het tegen op internet.
Kijk maar eens hiernaar. Wat zo simpel is en goed werkt. Een magneet motor. In de natuur is alles juist zo simpel en perfect :)
Het filmpje duurt ongeveer 2min en alles staat er goed in uitgelegd hoe je hem kan bouwen enz...
http://www.youtube.com/watch?v=yf1IesrHBh0&feature=fvw

Veel kijk plezier.
Grts Sel
sel43210

Re: magneet motor

Berichtdoor Wim Vos op 24 aug 2009, 08:48

Prachtig Sel, ziet er goed uit - komt bij mij de vraag op:
Waarom bouwen energiebedrijven dan kolen centrales???????????
Dit kunnen we toch ook in het groot?
Wim Vos
Site Admin

Berichtdoor Kees op 24 aug 2009, 21:40

Ik heb vandaag geprobeerd om het na te maken.
Ik heb een deksel van een emmer gebruikt en veel sterkere magneten. Nou ja, ik had alleen die sterkere magneten (15 mm doorsnede, 8 mm dik) en daarom heb ik een deksel van een emmer gebruikt. Maar als aandrijf magneet had ik natuurlijk ook een nog veel grotere magneet nodig ( 5 cm doorsnede?) en die had ik niet. Daarom werkte het verhaal waarschijnlijk niet.
Moraal van het verhaal: de aandrijfmagneet moet groter zijn. Als je zoiets zo groot wilt maken, dat je er een behoorlijke dynamo mee aan wilt drijven, dan moet je een super grote aandrijf magneet voor hebben en dat zal waarschijnlijk erg duur worden.
Maar goed, ik denk dat alles in verhouding wel wat groter gemaakt kan worden en dan zou je een heleboel kleine dynamo'tjes aankunnen drijven en wie weet kan je zo wel gratis energie opwekken. Op den duur moet dat zichzelf kunnen terug betalen.
Kees

Berichtdoor Kees op 27 aug 2009, 02:34

Ik vond nog 10 kleine magneetjes van 5 mm rond en heb het nog eens geprobeerd. Maar helaas, ik had het eigenlijk al moeten weten :-), het lukt niet. Er wordt iedere keer een stabiel punt gevonden voor het schijfje, waarin het blijft staan.
Ik stop maar weer met experimenteren.
Kees

Berichtdoor turntablejunkiee op 27 sep 2009, 09:55

goeiemorgen wij zijn nu op het punt om er wel wat mee te doen we hebben een magneetmotor gebouwd zo groot als een auto en wij wekken er 120 kva mee op vrije energie maar ik krijg die patenten niet los al die patenten liggen bij onze koningin dus we stoppen het project maar weer een idee naarde klote:( mvg wie wil kan ik de tekeningen en formules versturen!!!
turntablejunkiee

Berichtdoor Danny2791 op 14 okt 2009, 19:57

Hoi,

Ik ben nieuw hier en het heeft me altijd al geïnteresseerd, zo stuur maar op zal ik dan maar vragen :)
Alvast bedankt.
Danny2791

Berichtdoor HenricoXQX op 19 okt 2009, 13:00

Blijvend geintereseert in dergelijke stroomopwekkers. Ik ben veel bij huis en zou mij best wel eens verder willen verdiepen in deze materie. dus als je me deelgenoot wil maken van al je bevindingen dan dank ik je hartelijk. Zie graag je tekeningen en uitleg tegemoed.
Gr.HenricoXQX
HenricoXQX

Berichtdoor Jan van Egmond op 08 nov 2009, 18:40

Hallo, Ik probeer al langer een magneetmotor te bouwen, dus als het kan ontvang ik graag kopieen van de tekeningen en fumules,
Al vast bedankt,
Jan van Egmond

Berichtdoor Frederik op 24 nov 2009, 17:56

Ben zeer geinteresseerd in de tekeningen van de magneetmotor houd mij graag aanbevolen
alvast bedankt
Frederik

Berichtdoor Frederik op 05 dec 2009, 22:26

Hallo dit is een berichtje van Frederik en ik zou aan de forum leden willen vragen of er leden zijn die met mij willen samenwerken om een magneet motor te bouwen of een beetje te brainstormen over hoe zo'n ding aan het draaien te krijgen. heb er veel tijd voor (ben gepensioneerd) en heb een werkplaats ter beschikking met draaibank, lasapparatuur enz.
enz. Hoop dat er een paar gegadigden zijn.
Groetjes Frederik.
P.S. Ik woon in het zuiden van Friesland ( Langelille)
Laatst bijgewerkt door Frederik op 06 dec 2009, 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Frederik

Berichtdoor Wim Vos op 05 dec 2009, 23:15

Hallo Frederik,

Ik denk dat het goed is even te vermelden waar (ongeveer) je woont.
Wim Vos
Site Admin

Berichtdoor 116259 op 02 jan 2010, 12:29

sel43210 schreef:Beste mensen dit heeft een vriend van me opgestuurd naar me, hij kwam het tegen op internet.
Kijk maar eens hiernaar. Wat zo simpel is en goed werkt. Een magneet motor. In de natuur is alles juist zo simpel en perfect :)
Het filmpje duurt ongeveer 2min en alles staat er goed in uitgelegd hoe je hem kan bouwen enz...
http://www.youtube.com/watch?v=yf1IesrHBh0&feature=fvw

Veel kijk plezier.
Grts Sel

hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, en ben zelf sindskort ook bezig met een magneetmotor.
Ik denk dat het principe van de magneetmotor wat op het filmpje wordt getoond, nooit echt sterk gebouwd zal kunnen worden want, het gaat draaien bij gebrek aan een stabiel punt.
Mijn magneetmotor is helaas nog niet af, maar deze gaat uit van een ander principe, welke ik hier moeilijk uit kan leggen.
116259

Berichtdoor westergeest op 19 jan 2010, 19:01

Dit kan nooit werken op deze manier!Een magnetisch veld is als een "bolletje" op de noord of zuidkant van de magneet en zal dus niet afgestoten worden omdat de magneten (draaiende en stator) niet bij elkaar in de buurt komen.Eigenlijk: zijkant bolletje raakt aankomend zijkant bolletje...De motor in het filmpje is dus ook een prachtig motortje die gewoon gevoed wordt op een manier die natuulijk voor ons onzichtbaar is.
Leuk bedacht door de filmer en nog leuker omdat er mensen zijn die er intuinen!!Voor meer info...contact opnemen...Leg het graag uit!
Groet, Westergeest.
westergeest

Berichtdoor lhakvoort op 13 apr 2010, 17:39

Heeft iemand toevallig wel tekeningen en formules van turntable junkie gehad ?
Zoja zou je deze dan naar mij toe willen sturen want hij reageerd niet op mn berichten

Bij voorbaat dank
lhakvoort

Keer terug naar Magnetisme